Demonstration

Vad stolt jag blir! Igår samlades ca 20.000 människor i stockholm vid sergels torg och demonstrerade mot SD i riksdagen. På flera andra ställen runt om i sverige var det också demonstrationer mot detta. Det är helt rätt tycker jag. Detta är bara min åsikt men jag anser att ha ett främlingsfientligt parti i riksdagen är att ta ett steg tillbaka i tiden. Alla är lika värda och man kan absolut inte skylla allt på någon speciell folkgrupp. Sverige är inget främlingsfientligt land helt enkelt och det gör mig grymt glad att se att så många människor reagerar när något sånt här händer.

En positiv sak till som man ser är att Sverige enas tillsammans nu.




"Dina bokstäver är latinska. Dina siffror är arabiska. Din demokrati är grekisk. Din pizza är italiensk. Din kebab är turkisk. Din alcohol uppfanns av en iranie och du älskar att åka till thailand. Din favoritrappare har afrikanskt påbrå och han den...där roliga på TV är kurd. Din landskapten är.....bosnisk. Visst vore livet tråkigt utan "invandrare""


Lånade videon och den sista texten från heta Sayens blogg. Grym tjej det där. Sjukt inspirerande.

/S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0