Friday 30 april

Godmorgon!

Precis vaknat kanske? Själv har jag varit vaken i ca 2 timmar ;) Vaknade när D skulle till jobbet så nu ligger jag här i soffan och min Barbapappa och myser under täcket. Mys mys. Ska snart ta och kika på film men hittar inte fjärrkontrollen? hahah har letat genom hela lägenheten typ 6ggr men jag hittar den inte??

Sen ska jag hem óch ta en powerwalk. Gymmet är stängt idag så det blir ut och gå i det muliga vädret. Blää!

Ne nu ska jag börja leta igen!





Update: Hittade dosan!

/S

Långhelgsledigt och myys!

Sitter här hemma hos D just nu men min nyfunna bästavän! Fick en present av D. EN ROSA SUPERMJUK BARBAPAPPA!!!! ÄLSKAR DEN heheh nej men seriöst I do!

Väntade på att D skulle komma med maten men han kom nu så nu blir det tacotallrik :D










/S

Torsdag 29 april

Godmorgon!

Eller iof, det är inte godmorgon nu för mig. Var uppe klockan 5 redan och tränade på gymmet. Sen var det upp till skolan för nationella. Har haft en timmes hål fram tills nu så nu sitter jag på handeln och det är dag förännu mer plugg!  Dööööööööö....!

Vi hörs senare!

/S

Back to Zebra!

Har suttit och pluggat nu länge så tog en liten paus och gjorde om mina naglar! Gjorde vanlig fransk (min absoluta favorit!) för någon dag sedan men den hade skavts av lite så det var dags för nytt! Cloooose Cloose second bland mina favoriter på naglar är Zebranaglar! Det är så jäkla ballt! (enligt...eh mig?:P) Älskar det så det fick bli ett par läckra zebranails för mig.

Mina favoritstilar på naglar är: Fransk manikyr, zebranaglar, röda naglar (clasic) och så har jag faktiskt blivit lite kär i svarta? :)

Såhär såg mina naglar ut före. Eller okej inte riktigt för de hade som sagt skavts av lite ;)




Och efter:

Love it! Nu blir det lite mer plugg sen sova! Ska upp och träna imorgonbitti.

 

/S


Streetstyle

Hello alla härliga karameller! (slut på fantasi?)

Dagen började i all sin ära, dåligt! Kom dock iväg till skolan i tid, gjorde prov.. vet dock inte hur det gick. Hoppas hoppas hoppas det gick bra! Sen fortsatte den bara, hade hål i någon timme innan idrotten så då gick jag och två frå klassen ner och gymmade. Lekte med maskinerna och hade faktiskt riktigt roligt!

- Safia! Vi sitter här så kan vi checka in killarna!
- hahaha hell yeah!


Körde streetdance på idrotten. Fy fan vad jag har tappat greppet. För ca ett år sedan, lite mindre, så arbetade jag som danslärare med fokus på hiphop/funk och street och nu? NU!? Nu är jag ovig och i väldigt väldigt dålig form.. Men det var härligt.

Är hemma nu och ska hoppa in i duschen snabbt innan det är dags för plugg. Ett prov och nationella imorgon..SUCK!


Imorse och påväg till skolan :)





Heheh märks det kanske att jag gillar mina nya glajjor?


/S

Onsdag den 28 april

S-K-I-T! Fan säger jag bara! (förlåt för språket) Är så jäkla pissed nu.. Klockan ringde inte så jag försov mig rejält vilket betyder att jag inte har tränat vilket var en hög prio. Får gå ner efter skolan. Men faaaan! Har egentligen inte tid med det heller för har en massa arbeten att fixa..

Jaja, måste fixa mig lite nu innan jag missar min buss också! Typiskt my luck!


Hörs senare under dagen!

/S

Distant but still close..

Så känner jag mig nu. Hinner helt enkelt inte ikapp mitt liv längre. En miljon saker som måste göras. En miljon saker som inte hinns. Ibland känns det som om jag är på vissa ställen och gör vissa saker men på avstånd. Jag är där men ändå inte? Kanske lite svårt att förstå men det är mycket nu. 

Förr hann jag med allt. Hålla mig fräsch, träna, fixa naglar hår och allt sånt hahah, plugga och träffa kompisar samt familj. Nu hinner jag knappt se min familj längre.. Och mina vänner ska vi inte ens gå in på. Träffar dom väldigt sällan. Vissa har jag inte träffat på månader!?!

Aja nu måste jag plugga sen sova och upp tidigt som attan för träning och prov. 

Köpte asballa glajjor idag på vägen till bussen :)
PS: har ingen aning om vad jag gör på bilderna! 
 



/S

Kebabpizza!

Jag har tryckt i mig kebabpizza! Sjukligt gott och måste säga att jag tycker att jag förtjänar det! Har varit fullt med folk i butiken idag. Full rulle så jag har sprungit som en yrhöna i 8timmar.
På lunchen köpte jag glass och ville sitta i det härliga vädret och äta men blev det så? hahah nee det blev glass i Cissis soffa med en bakis Cecilia.

Ligger nu i sängen och suger på en klubba jag fick av Saras pappa :) GOTT!

Längtar efter lite småpussar sådär nu efter kebaben. HAH, har blivit en aning van och beroende men vet ni vad? det gör inget!

Kommer slockna vilken sek som helst så ska sätta på en skön rulle under tiden.

Vi hörs imorgon igen!



Kebabpizza baby!

/S


Monday...

Nu är det måndag igen.. Ska snart stiga upp ur sängen och göra mig i ordning. Myste med kakor framför eragon igårkväll och somnade efter ca 2 sek. Drömde istället två riktigt hemska mardrömmar! Fy, satte mig i sängen och grät lite för att det kändes så verkligt?!

Ne nu! Solen skiner in genom mina fönster på sängen så det blir frukost snabbpromenad och praktik idag. Kommer hem vid 19:00.

 



Jag just nu. Måste börja röra på mig om jag ska hinna allt!

/S


@ D:s

Ligger i soffan hemma hos D. Vi hade det jättemysigt igår. Såg Clash of the titans. Helt okej film. Inte den bästa men inte dålig heller. Helt enkelt OK! :D

Idag har vi bara myst hela dagen och käkat kebab till frukost! Mmm yummie vitlök ;) Ska snart hoppa i bilen och åka hem igen.. väntar bara på att D ska bli klar.

Imorgon börjar träningen... höhö ska upp tidigt och träna men vi får se hur långt jag klarar på den träningen..! I WILL MAKE IT! Har latat ihop mig helt för mycket.. Det ska bli lite GO i mig igen!


Jag just nu :) man ser ju hur lat jag är! höhö!

/S

Bio

Dåså! Nu ska jag iväg med min D och kolla på bio, eller inte riktigt ännu bion börjar vid nio och vi tänkte bara gå dit och välja ut någon så vi får se vad det blir!

D har ju köpt bil nu den jäkeln! Så han kommer och hämtar mig!

Vi hörs senare ikväll eller imorgon.

Ha en härlig lördagskväll!


Uscha vad blek jag såg ut. ..... :S

/S


Godmorgon!

När man vaknar till ett supergulligt sms på morgonen startar dagen bra! :D

Igår blev det ingen uppdatering för efter skolan och utvecklingssamtalet gick jag och mamma på stan och shoppade lite! Fick en helt underbar klänning av min mamma och så köpte jag en tröjja. Mamma själv shoppade smycken!

Nu har jag iaf vaknat till och duschat. Körde en helkropps-scrub så nu är min hy len som en babyrumpas! Nu ska jag städa undan lite innan jag går ut i det underbara  vädret! :D

/S


Global warming?

Hela dagen har det växlat mellan att ösa ner snö som jag vet inte vad och att solen skiner? Vad händer? Växlar helt seriöst på 2sek.

Lite scary för det är inte riktig snö det är mer som hårda bollar som landar på en men dom är hur lätta som helst och känns inte alls som snö? Typ som....frigolit! ni vet? Men men who knows vad som händer next!

Kollade på Bondi Rescue tidigare idag och blev helt inne i det :P hehe... kanske är något för mig?


Ena sekunden sol och andra snö? hmm.. Mobilkameran fick inte med snön såg jag nu.. men det var vitt vissa sekunder utanför mitt rum :)


/S

Well goodmorning

to you!

Godmorgon allihopa.

Vaknade för ett tag sedan och hoppade in i duschen samt slängde i mig  lite frukost... Var jättefint väder så jag hade tänkt gå ut en svän efter duschen men då blev det dåligt väder.. Kanske lika bra, försökte gå ut igår med min söta lilla hund men klarade ca 50m innan jag höll på att kollapsa!

Nu ska jag försöka gå ut en sväng iaf och sen blir det fortsättning på allt plugg :)

Hörs senare!

/S

plugg, plugg, plugg!

Uscha, har bara pluggat hela dagen och är fortfarande inte klar? hahaha imorgon ska nog allt vara undanstökat! Om man bara kunde bli frisk tills dess också...hehe! Ser att jag har tjatat om det på varenda inlägg hittills.. hmm.. Kan säga till när jag blir frisk?!

Det blir nog bra!


Här inne på mitt rum har jag suttit hela dagen och bara pluggat på som en sköldpadda på racingbanan!

/S

Lunch + plugg!

Rubriken sammanfattar :)

Började plugga, skrev 6 sidor sen bestämde  jag mig för att äta lunch eller förresten det blir brunch för mig! :D Blev en safia-sallad. Älskar den salladen!

Salladen består av:

Ruccola sallad
Avokado
Gurka
Feta ost
Tomat

Kasta på lite örtsalt eller vanligt salt och man har en fräsch sallad!

Nu ska jag sätta igång med plugget igen.


Såg så sur och irriterad ut på bilden att jag var tvungen att täcka en del av
fejjan!

Skönt väder var det nu på morgonen också. Skit att man ska vara sjuk nu.

/S

Onsdag den 21 april 08:08

Godmorgon!

Hur mår ni? Själv mår jag fortfarande inge bättre, såhär länge är det väll inte normalt att vara sjuk eller? Är iaf uppe med tuppen själv idag! Ligger i sängen och lyssnar på Knappen och Hakim på NRJ.se.

Kommer nog somna om om några minuter men hoppas ni haft en fin morgon och får en fin dag! :D






/S

är fortfarande..

..sjuk :( har varit det i över en vecka nu med feber varenda dag. Har tre sjukdomar nu på en och samma gång. Sjukt frustrerande.

Ska ta en liten nap nu men vi hörs senare! :D

/S

Dagens morgonskratt..

..går till Gina! Asså den här tjejen är bland de skönaste tjejerna som finns. Älskar hennes videobloggar. Favoriten är Khadidje. Men nu! Hon har lyckats slå ihop både svennemorsan och Khadidje i en och samma video!

Trots att jag fortfarande ligger hemma och sjuk, förmodligen värre nu än vad jag va innan så gav hon mig dagens morgonskratt!

Här har ni sköningen:


Nu ska jag sätta igång med plugg!


/S

Sickness

Helloo!

Är tillbaka från läkaren för ett bra tag sedan. Fick lite piller medicin av honom :) Gör alltid allt bättre höhö :P Just nu längtar jag bara efter någon som kan hålla om mig.

Nog om det! känner mig kreativ så ska ge mig på att göra lite saker...hehe ni får se vad sen!


Har i sängen har jag legat mestadels av dagen :) lyckat, en liten vidersjukling! :P

/S

Nu har det gått för långt!

Ja helsikke också! Fortfarande sjuk men imorse vaknade jag med en ny sjukdom.. inte kul alls och gör hur ont som helst. Det måste faktiskt få vara nog nu snart! Jag blir ju aldrig frisk? Ska åka in till vårdcentralen och träffa en doktor så han kan skriva ut pencilin till mig.

Vi hörs efter det!

/S

Lovely!

Underbart vad en människa kan göra en glad ibland :D Mår fortfarande dåligt, det går aldrig över. Lustig sjukdom det här. men men!

Dessa dagar har jag inte  gjort speciellt mycket och den här dagen skillde sig inte ur den mängden :P förutom att både fredagen och lördagen har gått jättesnabbt?!Inga foton tas heller :)

Jaja, ha en fin fortsatt lördag!


/S

Dåligmorgon.

Istället för godmorgon. Fyfan. Vaknade upp för imorse värre än tidigare och ville bara gråta. Huvudet värkte och sprängde som en bomb, näsan var helt igentäppt, kroppen gjorde ont och höll på att brista kändes det som och halsen dog av varje hostning.

Kanske låter lite dramatisk men det kändes och känns så nu. Jag som var inställd på att gå till skolan idag. FAN! Mamma sa att det skulle bli värre imorgon och då måste jag verkligen gå. Uscha. Vet inte vad jag gör.

Nu ska jag sätta igång med plugg.

/S

Yee baby give mama some love!

Min mamma. Min mamma är det absolut bästa på hela jorden. När allt känns som skit och hela min värld rasar och jag går sönder är hon alltid där och tar hand om mig. Plockar ihop alla delaar och får allting att låta så underbart lätt.

Efter att vi har haft ett samtal om livet och hon märker att jag fortfarande är nedstämd brukar hon alltid sjunga en sång. En speciel sång som bara hon kan sjunga. Den brukar hon sjunga för oss alla barn. Och den sången får oss alla alltid att le och börja skratta.

"Livet e en sorglig ö, bäst man lever ska man dö och bli multibakaaaaa och bli MULTIBAAKAAA!"


Min underbara mamma!


Våran härliga resa till Turkiet!

/S


Keep it clean!

Hatar att när man är sjuk går och sunkar ner sig helt, då blir man ju bara hängigare och sjukare enligt mig.

Hehe hoppade in i duschen efter att ha fått klart lite plugg så nu sitter jag här i nya rena kläder! YES! Mamma åkte precis ner till ICA och skulle köpa ingreds till smoothies som vi ska gotta oss med alldeles stax =)

Nu ska jag fortsätta plugga.





Nice and clean =)

/S

Onsdag

Hello vänner.

Är fortfarande jättesjuk men ska försöka pallra mig iväg till skolan ändå imorgon. får se hur det blir med det. hoppas. Hatar verkligen att missa en massa.

Innan jag börjar leta fram mina böcker så ringde Cecilia mig för ett tag sedan och sa att hon köpt den sista röda baseboll jackan från bikbok. Ni vet den som är slutsåld överallt och som jag velat ha ett bra tag? AAAHH hon hittade även en till mig jag ska kolla på men hittade en del på Gina som ser liknande ut. Får bli en sån annars :D


Är sugen på båda  men vet inte vilken färg?

Nu ska jag sätta igång med plugg!

/S


Sjukstuga

Bloggade inte igår tack vare att jag varit så pass sjuk. Min bror var hemma under påsklovet och var jättesjuk då. Detta har resulterat i att alla här hemma är jättesjuk och ligger hemma. haha..

Har inte kännt lust för att ta bilder alls så det finns ingen att ladda upp.. :)

Nu ska jag beställa hem chips, chocklad och glass.


/S


Min stora hobby

Jag älskar att resa. Älskar det.

Så på den lilla fritiden jag har sitter jag maniskt vid datan och kollar olika biljetter till olika varma ställen. Hur varmt det är, valuta osv. En massa helt enkelt. Det är min hobby kan man säga. Gör det jämt och det känns nästan sjukligt ibland :P Men så är jag.

Så, nu vet ni vad jag gör om kvällarna!

Lite bilder från resorna jag gjorde förra året:








Underbara brasilien i dec-januari.. !









Härliga Turkiet... Har inga strandbilder på den här datan därifrån :)











Sköna Danmark..













Och till sist mitt vackra Marocko med alla mina vänner!



/S

SunshineSunday 11 april

Idag skiner solen som bara attan här hemma! Underbart! Vi alla har suttit utanför mitt rum på solstolar och pumpat musik från mina små högtalare! Har dock inte haft med kameran så inga bilder finns.

Är så hungrig att min mage vänder sig ut och in så ska gå och käka nu. Ha det bra!


Mina mini-högtalare från Philips.


En bild från i sommares efter turkiet och innan marocko när jag och mina kusiner drog till danmark :)


/S

Halleloja lördagen den 10 april

Godmorgon-god-eftermiddag(?) my friends from other mothers!

Igår åkte jag hem till D inne i stan på kvällen och kolla på film och myste kom tillbaka imorse och efter en riktig bamsefrukost så somnade jag tills jag åkte ner till ICA och skulle handla lite saker.

En av dessa saker var alvedon till min bror så när jag står i kassan säger jag "Ja just det jag ska ha en alvedon brus också" varpå hon i kassan säger okej men då måste jag få ditt legg (??????!??!?!?!?) Jag har tusentals gånger köpt alvedon på både apoteket och andra matvaruaffärer men aldrig har någon sagt att man ska ha legg?ALDRIG? vet även småttingar som gått och köpt och det har aldrig varit något problem.
Hur som helst så tänker jag bara att det enda man inte ska göra är att tveka så jag räcker fram mitt legg och ser hur hon noga granskar det. Sen säger hon "Ja men 92 duger" och så får jag tillbaka det och det var det?
haha jaja *kul iaf.

*kul för att jag inte hunnit fyllt 18 ännu men det var riktigt kul!

Min tankegång gick ungefär såhär:


 Jag tanker ja moste kopa al-vedon till min brur. Jag tanker jag moste. Jag tanker, jagharingeland!?
- Sean Atci (dock gjorde jag om den helt själv
)


/S

Friday im dränkt i vitlökslukt!

Hehe oh yees det är jag :)  Stark och gott (egentligen inte) luktar det! Har ätit en megaportion med tacos som vi alltid gör  varje fredag här hemma. En tradition som vi haft så långt jag kan minnas. Och små mattjockisar som jag kommer ihåg mat! :D

Är lite uttråkad måste jag erkänna, har kollat på när mina bröder spelat tv-spel men för ett tag sedan lämnade dom kvar mig på övervåningen ensam?

Såg dessa på stan igår och blev kär i dom här klänningarna, tänk till gladiatorsandaler och brunbrun hy nu i sommar. Vill ha båda färgerna!




/S

Godmorgon 9 april ;)

Godmorgon allihopa!

har sovit bra men ändå inte :P Sov länge och djupt men vaknade upp av en enorm smärta i min rygg!?

Har legat nu och tänkt på filmen igår och jag verkligen asgarvar varenda gång jag tänker på när den galna haren i filmen kastar en te kopp på knekten och skriker "U FORGOT THE TÉ!!!!" haha helt galet! Blev även kär i Mr Depp!


Depp.... AH!


Dom två tjockisarna påminner mig om två av mina kompisar! hahah!


Hittade ingen bild på den galna haren så det får bli en till på Depp!


/S

Alice i underlandet!

Så! Nu sitter jag framför datan igen och nötar tetris. Det gick så dåligt att Cissi skämes över mig. Detta gjorde att jag bara satt och nöta ännu mer tills hon blev stolt :D Intressant.. hehe

Idag var vi på stan och vandrade runt. Kolla på alla sommar och värkläder som har kommit! Ursnyggt är det mesta! Sen gick vi och  åt lunch på Tehuset. Vi rullade vidare innan jag bestämde mig för att vi måste kolla på bio så vi gick hem ett tag, solade, gick ut och åt kebab innan vi gick och såg Alice i underlandet! Hur bra som helst! Älskade alla och speciellt våran Depp! Dock var det riktigt dåligt slut.

Tog inga bilder idag men hittade ett par gamla på Cissis data för någon dag sedan!










Well, hehe det är jag i för någon månad sedan tror jag :)

Nu ska jag sova!

/S

I stan hos Cecilia

Jag och Cecilia har ju flyttat ifrån varandra men nu är jag i hennes nya lägenhet och väntar på att hon ska bli klar så vi kan dra och käka kebab innan bion!

Berättar mer om dagen sen

/S


Onsdag den 7 april

Dödstrött är jag! Lilla Safia är nämnligen så dum att hon hoppade över att sova ikväll. Varför gjorde jag det kan man fråga? Ingen som helst aning?.. Dumt iaf för nu mår jag så illa att jag vill vomit all over :P heheh alltd fräsch ;)

Längtar efter stan när jag är här hemma men vill ändå inte åka in nu när mina syskon är hemma? mhmmm komplicerat! :D

Funderar på att ta en buss in nu till D och kolla på film om jag inte dör först (GOD, vad jag mår illa!)

hur som haver så hade jag inget mer intressant att skriva just nu :P

Ska kanske gå ut en sväng i solen och njuta lite? Det låter som en plan.



Jag just nu och hur jag känner(!):











/S


Jag fick till det!

Kanske inte låter så bra med en sån rubrik (höhö) men jag fick till det med bilderna! Eller några iaf! Yeeees!

Har även under tiden proppat i mig en massa mat och kollat när min syster har haft modevisning med alla de nya kläderna för mig. Nu ska jag sätta mig ner med min storebror och kolla på film!



Lägger upp ett gäng ego-bilder :)









Hörs!


/S

Fasiken!

Aaaarghh! vad jag blir förbannad! Har suttit och försökt installera kameran till datorn i över en timme nu! Jäkla kameran funkar inte på min data för att datan är för ny och kameran för gammal! Jäkla piss!

Aja, ska upp till huset(är hemma hos mamma igen förresten) snart och  prova om den funkar där :) Hoppas hoppas!

Förlåt förr kass uppdatering men har flyttat från söndag tills måndag och inte haft något internet :) Kom hem igår och då orkade jag inte starta någon dator så då blev det att umgås med min familj.

Idag har jag städat och ägnat resterande delen av dagen att dampa på min kamera! BLÄÄÄ! Ska nog köpa en ny nästa gång jag åker till sthlm. Ja. Det blir bra!

/S

trötter

Fy vad jag blev trött! Efter en fet tecos så åkte jag och min syster in till stan. Hon åkte för att träffa några av sina polare medans jag hoppade av hos D. Riktigt mysigt hade jag med film ett tag innan syrran kom och hämtade mig och min storebror. Nu är jag hemma igen och riktigt trött! Ska ta och lägga mig.

Dagens sköna:

Bror: Åhh är så jäkla hungrig! Är kebab baren eller city öppen?
Sofie(syrrans kompis): Neee eller jo asså dom firar väll inte påsk?

hahahah?!


Aja Godnatt!

/S


Goodmornin Friday!

Fredag är här och vaknade av att min underbara syster som just kommit hem från egypten kom och hoppa på mig! Har faktiskt saknat henne. Någon att skrika åt när hon tagit mina kläder och någon att sno kläder ifrån! höhö..!

Har kollat på bilder från egypten och fått presenter! Jag fick den nya doften från Ja'dore(inte säker på stavningen) Luktar jättegott!

Snart ska vi nog börja med maten sen så åker jag och syster in till stan och hämtar upp min bror som också kommer hem idag! Fullt hus! 


Jag just nu :) 
 


Min syster Dina innan hon någon månad innan hon åkte :D

Ne nu ska jag upp och umgås lite!

/S

hemma i mitt gamla rum :)

Nu sitter jag här i mitt gamla rum och lyssnar på "Serani - No games" en av mina absoluta favoritlåtar och tänker tillbaka på en massa om hur det var förr.

 Haha det är som en slags slow-motion flashback! Kommer ihåg en massa knäppa saker jag gjorde förut och hur man har förändrats med tiden. I like it. Miss some of it. Men jag har bestämt att det är bra. hahah!


Mobilbilder. Har ingen kamera på mitt rum och orkade inte traska upp till huset igen :)



Små söta kycklingar som står i fönstret :) haha de ska försöka föreställa oss fyra syskon, våra namn står under dem :P


GLAD PÅSK FÖRRESTEN!

/S


Torsdag och påsklov!

Ohhhh yeees! Nu är det påsklov! Kom just hem från en fika med ett gäng tjejer från klassen. Var jättemysigt, vi satt och planerade en massa så det var riktigt kul!

Tillbaka till det jag inte hann skriva om igår som jag skulle göra. DAM DAM DAM....JAG SA UPP MIG FRÅN MITT JOBB!?! Yes I did. För att det tog för mycket tid. Trivdes jättebra där men nu när jag har en hel del skola så kände jag att jag inte hinner. Får komma tillbaka igen när jag vill så det känns riktigt bra. Nu får jag mer tid till familj, vänner och plugg.

Om någon timme kommer mamma och hämtar mig så ska vi vara hemma över påsken.

Förresten skitväder här i östersund. Spöregnar som bara den.... :(


Blev riktigt blöt höhöh!









/S

RSS 2.0