Fredag 20 augusti

Hejsan.

Har haft en stressig dag och skrikit på alla som kommit i min väg..eller ringt på min telefon. Herregud jag har varit en riktigt häxa idag. Har haft en hel del sånna här dagar nu på slutet men det ska det bli ändring på!

Och imorgon så åker jag till Grekland för en vecka av sol och bad med min fina syster!

Hade iaf en sjukt skön kväll ute igår med härliga och glada människor. Precis vad jag behövde.

Nu ska jag lämna tillbaka min brors filmer innan jag drar hem till pappa.


/S

Offff 2 bed.

Nu ska jag snart traska iväg hem och lägga mig. Sjukt trött och längtar bara efter imorgon då jag får starta om från början igen hahah.

So i guess that means goodnight nd sleep tight..

/S

Världens bästa storebror

Det priset går till min storebror. Underbara bror. Min dåliga dag blev till en jättebra tack vare honom. Laga mat gjorde han åt mig sen har vi fjantat runt och snackat en massa innan vi drog en sväng och sola och nu dansar han runt här och jag sjunger till!

Älskar dig så otroligt mycket. Muntrar upp mig och får mig alltid att skratta vad som än händer. Synd att vi bor en bra bit ifrån varandra och inte hinner träffa varandra så mycket numera.

Du är bäst och gör min dag helt enkelt. ♥

/S


Onsdag 18 augusti

Och 3 dagar kvar till jag drar till Grekland!

Hej förresten.

Är tillbaka hos min bror en sväng och nördar internet.

Ibland blir man bara så jäkla less på allting och vill bara försvinna. En sådan dag har jag idag. En sådan dag hade jag igår. Tack vare mina underbara vänner och min helt otroliga familj så mår jag bättre men ibland får man helt enkelt ta dagar som dessa med en nypa salt. Bättre kommer ju eller hur?

Igår var jag iaf hos mina kusiner och lekte. Hade jätteroligt och mina underbara små änglar fick mig på andra tankar ett tag eller faktiskt ända tills vi (jag och pappa) åkte hem.

Har även fått en ny kusin som jag inte hunnit träffa ännu så jag pussade sönder min lilla prins hela kvällen så mkt jag kunde!



/S

Siesta

Så, nu är jag hemma hos min bror igen invirad i en filt, kollar på tv och äter choklad. Fick någon sjukdomsattack. Så nu är jag förkyld. Har tagit värktabletter och köpt nässpray så det är nog över snart.

Fick även min kära bror att laga middag åt mig så nu är jag proppmätt men trycker i mig choklad ändå bara för att liksom ;)

Blev varken släkt eller bio utan det blir kvällsmiddag med pappsen och bror istället.

Ska vara hos min bror tills ikväll :)


Gräddnogat är min favorit heheh

Nu är vi så mätta att vi ska sova lite siesta!

/S


Time 2 hit town

Ändrade planer. Det blir inte att åka till släkten. Drar ut på stan en sväng istället så får vi se vad dagen har att bjuda på.







/S

Internet

Nu när jag ska till pappa så kommer jag inte ha något internet så det innebär ingen eller inte så mycket  uppdatering de närmsta dagarna. :)


Nu ska jag fortsätta packa. Har så sjukt ont i magen att jag vill gaaah dö typ eller känns som det iaf.

/S

Måndag 16 augusti

Hello!

Är sjukligt trött. Gick och la mig vid halv 4-4 inatt. Jag och min bror kollade på filmer med chips och choklad MEN vet ni när han väcker mig idag? 09.30. Off han skulle visa mig tvättstugan haha för jag ska hämta upp tvätten eftersom han var tvungen att dra.

Mina planer idag är också helt upp och ner. Har jätte mkt att göra.

*Hämta tvätten
*Packa mina grejjer
*Slänga in mig själv i duschen
*Hämta nycklarna på pappas jobb till hans lägenhet
*Flytta dit mina saker dit
*Antingen gå på middag och bio eller åka och hälsa på min farmor.

(Blir nog hälsa på min farmor!)

Ja, så ska jag hinna allt så måste jag sätta igång!


Saknar lugnet, vännerna och min bränna från marocko :)

/S


...

halloj där! (hahah tycker det är så fullt att säga halloj)

Kom just hem från en dag på stan med min vän Sango. Eller Mattias heter han. Först så drog vi en sväng på stan för att sedan dra till kungshallen och käka. Efter det blev det jakt på yoghurtglass han tyckte jag skulle prova men allt va stängt. Så vi promenerade runt innan vi bestämde oss för att ha fotosession hahah! Tog hur mkt bilder som helst. Med hans kamera. Min kamera lyckades ta 1 bild innan den pajja helt.. FAN! Får vänta tills jag får bilderna från honom.

Sjukt kul hade vi iaf idag!


Mattias!

/S

Im out!

Nu drar jag ut! Ses senare ikväll!



/S

Söndag 15 augusti

Godmorgon sunbeems.

Börjar med sry för dålig uppdatering. Hade inte så mkt att skriva om igår och gjorde i stort sett ingenting fören på kvälllen.

Hade en helt underbar kväll/natt igår ♥

Konstigt det där hur ens humör bara kan svänga på 2sek blankt. Va på dåligt humör innan och satt och skrek på min stackars kompis som försökte lugna mig och så kan det bara vända sådär. Syyyykt härligt iaf.

Tog inga bilder alls förutom två med cam saken så here u go.

Ser sliten och mogge ut men jag antar att det ändå beskriver mig bra ;)

Juste! Shit igår var det över 30grader här i skuggan hela dagen! Love it!


/S



Lördag 14 augusti

Hello there!

Ligger fortfarande kvar i sängen. Haha vafan det får man nu när det är sommarlov..,skolan börjar snart och då är det slut på det härliga. Ligger iaf här och lyssnar på när min bror sjunger för full hals!

Ska snart gå upp och försöka fixa mig innan jag drar ut på en promenad. Efter det ska jag kanske möta upp ett gäng vänner och kanske en annan.

Ikväll blir det antingen bio eller grillfest!



/S

Dangerous man

Det är namnet på filmen jag just såg. Den var faktiskt riktigt bra! Många gillar honom inte men jag har alltid diggat Steven Seagal.

Har gjort mig redo för sängen nu så det blir ingen utgång utan en till rulle istället!

Godnatt allesammans.



/S

Candy nd film

Kunde inte sitta inne längre utan tog en promenad runt här på mitt kungsholmen i solen. Gick längs strandpromenaden och såg alla söta par gåendes tillsammans skrattande. Kände hur en massa minnen från förr kom tillbaka. Tyvär så glömde jag minneskortet till kameran (hade nog inte gjort någon skillnad för den har pajjat riktigt) så det blev inga bilder.

Köpte med mig gottis hem och tänkte kolla på film. Känner inte för att gå ut ikväll men det kanske blir så ändå hehe får se!






/S

sol sol sol

Herregud vad vackert väder det är här i sthlm! Solen skiner och det är runt 27-28grader i skuggan. Enda problemet är att jag FORTFARANDE ÄR INOMHUS! Känner inte för att gå ut alls.. piss ibland får det vara så? Ne gud det får det inte jag måste ut nu.

JO! Nu har min jäkla kamera pajjat helt. Funkar nästan inte alls.. skit skit skit.

/S

a night out

Kvällen började som sagt med salsa. I närheten av kungsan och slottet. Tog inga bilder där men sjukt duktiga va alla där på salsa. Kan ju säga att jag kände mig kass!






Efter det drog vi in till kungsan där det var ung08 och dom spelade lite ragga så vi började dansa där men kände oss alldeles för stora. Var bara jätteunga småtjejer och killar där så vi gick och satte oss ner och snacka dans.


Mattias kommer döda mig för den här bilden. Bilderna från hans kamera är helt sanslösa! Jag vill ha den kameran! Tog typ bilder i bättre än systemkamera kvalitet! Måste vänta tills jag får bilderna av honom. Stötte även på några från Östersund igår.


Tiden gick och när vi kollade på klockan hade den blivit 3 och mattias missade bussen hem med bara någon minut så vi fick vänta på nästa som gick klockan 4. Tog en nattfika på 7eleven och tog en promenad där jag hittade den här hunken!


När jag sedan skulle hem slutade det roliga. Jag blev förföljd och killar försökte dra tag i mig mitt framför svinpolisen som inte gjorde ett piss! dom skratta..jo för det är ju jättekul med en ensam liten tjej som måste slå bort stora killar själv.

En kille som följde efter mig i bil hoppade till och med ur och sprang efter mig för att fånga mig..Cp-skada. Ringde direkt taxi när jag kom bort från dom. Men men sånt händer väll...?

Nu ska jag försöka duscha och ringa en kompis för det är stört bra väder här i sthlm!


/S


Fredag 13 augusti

Godmorgon sunshines!

Sry för kass uppdatering igår men hade fullt upp med att packa och min familj. Fick övningsköra till flyget  (YES!)och efter att jag landat i sthlm så var det bara hem till min bror och byta om för att sedan dra ut och möta upp en kompis för salsa och lite annat.

Vi hade en rolig kväll även om han missa bussen så vi väntade en timme till och även fast jag blev förföljd av idioter som polisen såg och inte gjorde något åt. Kan lägga upp bilder om en stund när jag fått upp dom på datorn.

Dagens planer? Ska träffa några andra vänner och sen får vi se vad som händer. Kanske ska på ett dansevent på söder en sväng.





/S

Torsdag 12 augusti

Godmorgon! Eller kanske inte direkt är morgon nu va..

Själv ligger jag i sängen och surar. Vet inte varför idag borde jag vara glad men känner mig så sjukt irriterad så jag vet inte vad hehe..

Måste få tummen ur rumpan och packa allt som ska med och en massa annat. Och det måste jag göra nu så att jag hinner allt. Flyget jag ska med till sthlm går 19.15 så vi åker väll härifrån vid 18-tiden någongång.

Ne nu! Ni får ha en underbar dag så hörs vi senare.


Bjuder på en bild för några veckor sedan i vårat hus i marocko.


/S


Nattkvisten

Hello cyberspace hehe..

Sitter uppe och väntar på att tiden ska gå.. sjukt tråkigt med andra ord. Varför jag gör det är för att jag vill va uppe länge så att jag sover länge imorgon så att dagen går snabbare haha!

Va ute och övningskörde idag i någon timme också. Kändes riktigt bra eftersom jag inte kört så mycket. Snart är det ju dags för körkort!

Men vafan! Vet ni vad jag kom på nu? Det gör ju inget om jag är vaken imorgon tidigt. Kan ju leka med min lillebror under tiden eller?

Är förrvirrad. Mitt rum som var städat och fint är numera ett bombnedslag...igen!

Jaja nu ska jag sova och sluta svammla värdelöst bull här på bloggen.

/S

How 2 make shorts!

Med mig hem idag följde ett par vanliga jeans från h&m. Mitt problem idag var att jag inte hittade några jeansshorts som jag vill ha. +att det nästan inte finns några sommarkläder nu när höstkläderna kommer in :)

Iaf så tog jag nyss fram saxen och började klippa lite i dom. Och det blev ASsnyggt!!!

 
Är säker på att alla redan vet hur man gör eftersom det är superenkelt men visar iaf hur jag gjorde.

Steg 1: Vanliga jeans från H&M. Klipp klipp!




Steg 2: Kolla hur långt man vill ha dom och sedan är det bara att prova på tills det blir bra :)



Steg 3: Voila! Nu är dom klara!


Jag valde att vika upp kanter längst ner. Funderar även på att ta lite sandpapper och trasha dom lite men vet inte.., tyckte dom var fina oslitna också?

LOVE THEM!

/S

 


Speakers

Justja! Eftersom att idag och imorgon är sista gångerna jag träffar min lillebror innan han flyttar så ville jag vara lite gullig och köpte då ett par högtalare till honom. Vi provade och dom hade faktiskt riktigt bra ljud så jag funderar på att köpa ett par till mig själv?

jaja glad blev han och avis blev jag hahah!


Högtalarna och min lillebrors skitiga Iphone haha :)



/S

shopping

Hallå där!

Kom precis hem helt slut från en heldag på stan med min mami. Vi har storshoppat. Blev en hel del påsar att släpa runt på men så kan det vara ibland!

Nu ska jag boka biljett, packa upp allt och sedan packa allt det jag ska ha med mig till sthlm och grekland. Imorgon åker jag!

 
Lite påsar från dagens shopping.

/S

Onsdag 11 augusti

Gööödmöörgon!

Pjuuf, haar varit uppe sedan 7 och har hittills hunnit med dusch och fix av mig själv samt att städa mitt rum.

Men idag är inte riktigt vilken dag som helst... för idag börjar RAMADAN! Lycka till nu alla!

Om nästan exakt en timme går min buss in till stan och jag har en hel del kvar att göra så vi hörs senare!


/S

Hemma!

Hejhejhallå där hemma!

Nu är jag hemma igen. Blev som sagt alldeles för uttråkad och satte mig på första bästa buss in till stan. Väl inne träffade jag Cecilia på stan. Mycket stan blev det inte utan vi köpte mat och gick hem till henne för att göra middag till mig, Lotta och Cecilia.

Cissi åker ju imorgon så vi hjälpte henne packa och satta oss sedan ner för snack och film. (Fan! detta reminded mig om att jag inte bokat biljett till sthlm!)

Shit! Nu kom jag på också att jag inte städade mitt bombade rum vilket innebär att jag inte kommer ha rena kläder till sthlm... f********ck!



Innan jag drog iväg in till stan.


Måste gå och lägga mig nu om jag ska ta mig upp imorgon. Ska upp tidigt för att städa, åka in till stan, träffa Cissi, gå på stan med mamma, BOKA BILJETT och träffa Sandra för att planera lite hemligt ;)



Åhh.. visst är det underbart när man verkligen längtar efter något?

GODNATT!

/S


Ne nu..!

Är alldeles för uttråkad så nu drar jag in till stan en sväng och kollar om det händer mer där.



Någon mer än jag som är trött på pissvädret nu eller?


/S


Tisdag 10 augusti

Godmorgon!


How u doing? Vaknade just upp från världens bästa dröm.., försökte somna om flera gånger för att se fortsättningen heh men det funkade inte så nu sitter jag här.

Känner mig så rastlös här hemma nu.. har varit hemma i två dagar, om man räknar idag, i sträck utan att åka in till stan. Hahah jag antar att det blir så när man längtar så extremt efter något annat. För längtar det gör jag verkligen.


Såg nu även att jag skrev att det var tisdag igår? Vaken tjej eller? haha.. (ändrat nu)

Mina planer för dagen är ganska trista. Städa mitt rum som ser ut som jag vet inte vad, promenad med hunden, boka biljett till sthlm och packa det som ska med.



/S

GREEEEECE!

Idag bokade jag en biljett till RHODOS! Helt underbart! Den 21 augusti drar jag iväg till min systeryster för en vecka av sol, bad och andra (hehe) nöjen! Ska bli super. Har saknat min syster och inte träffat henne på länge så det kommer bli riktigt awesome är jag säker på.



/S


Sthlm.. soon

Juste! På onsdag eller möjligen torsdag knallar jag ner till sthlm för en vecka med vänner och familj. Längtar som en galning! För efter en vecka..då.. hahahah det får ni veta ikväll!

I kungsträdgården för ett tag sedan :)

 

/S


Flippnation

Hello igen :)

Tog en långpromenad, dusch och powernap. Har haft irriterande jäkla  spänningshuvudvärk (säger mami att det är iaf) hela dagen. Sov inget inatt heller... bläää!

Sitter och skrattar för mig själv när jag tänker på igår. Jag och Maria hade en heldag av flippnation! Började med snack innan vi började göra helt galna videos. Efter för mycket lekande lagade vi mat, kollade på SAC-avsnitt och pratade innan jag trallade hem! Helt awesome dag helt enkelt. Så skönt när man bara släpper allt och är barnslig med varandra. 


 


Bilder från nästan exakt ett år sedan nu. haha bilderna vi tog igår fick jag inte behålla.. med all rätt!

 

/S


Måndag 9 Augusti

Hej!

Här har jag inte varit på ett tag såg jag.., mera exakt 4veckor och 1 dag! Anledningen till det är för att sista veckan i marocko hade jag inte tid utan spenderade min tid hängandes med mina kompisar. Efter det ja.., jag har helt enkelt varit upptagen med att göra ingenting. Med andra ord, varit lat.



Hmm kan köra en bildbomb så kan man ungefär se vad jag hållit på med under tiden. Fast det kommer såklart inga bilder då jag ligger äcklig i min säng utan att röra ett finger hela dagarna. hehe..


Häng, skratt och lek med vänner sista veckan. Mer bilder från marocko får komma en annan dag då jag orkar mer hehe tar en evighet att ladda upp 1 bild.








När jag kom hem var det dags för Stråket och Yran vilket ledde till några utekvällar, spårade och lugna. För er som inte vet så är Yran en festival på 3 dagar här i östersund med en massa band som spelar. Veckan innan heter krogstråket då stans alla krogar och andra krogar radar upp vid hamnen.










Det har varit mkt regnväder sedan jag kom hem och detta blev då resultatet efter en utekväll :)

Förutom detta har jag bara tagit det lugnt med vänner och familj.


Ne nu ska jag försöka komma ur sängen, få tummen ur röven och gå på en långpromenad!

Juste! Har en nyhet att berätta om senare!!!


/S


RSS 2.0